sábado, 14 de junio de 2014

El màgic nom d'Eivissa

El dimecres dia 4 de juny vam realitzar el musical, va ser un dia molt esperat, ple de nirvis.
En primer lloc vaig a fer un petit recorregut de tot el que hem fet al llarc d'aquest semestre.

·         El primer va esta fer una petita historia en la que hi hagués un paper educatiu i que la poguéssim representar. He de dir que no va esta gens fàcil encara que ja teníem la idea mes o menys pensada teníem molts dubtes i el que més ens va costar va ser trobar el fil conductor, que gracies a en Josep de seguida ho vam veure clar, els diversos noms d'Eivissa, la meva avia estira orgullosa!
·         Una vegada fet el “ bozet “ de l’historia vam tenir que fer els diàlegs, les escenes i començar a pensar els materials per el vestuari i l’escenari.
·         Ja comença’m a crear les lletres per a al gran dia...
·         Be des de un començament vam fer unes cançons sense ritme, per tan el mestre ens va posar la guitarra. Com veiem que era una cosa que no podíem assajar com nosaltres ens ves agradat, i a més vam tenir alguna crítica vam decidir canviar un poc la música i ens ha quedat clavat.
·         Molt be ja estem quasi preparades i comença’m assajar.

El dimarts dia 3 de juny va ser l’assaig general, em vaig posar molt nerviosa, era la segona en entrar al escenari i els nirvis van fer que no aconseguís entrar a tems amb la cançó, per altre banda això de tenir que ballar i cantar a la mateixa vegada no es gens fàcil arè entenc una mica, el paper d'actrius o cantants...
Una vegada acabat l’assaig general ens vam queda a fora per tal de assajar amb una de les companyes que no havia pogut assistir a l'assaig general, encara que no me'n vaig anar massa convençuda a casa esperava que anés tot perfecte, els moviments els balls les cançons, per allí on tenim que sortir etc

Preparades llestes...  EL GRAN DIA!
Quins nirvis quasi em dona qualsevol cosa, quissa va ser degut als nirvis o que se però quan em vaig a donar que el tècnic no em posava la música, la vaig demanar i en quan vaig  començar a cantar , ja estava, ja havia començat i estava allí, va ser meravellós els nenes estaven encantats i responien a la bruixa, i això que  teníem certa por ja que les bruixes no els solen agradar massa als nens.
Molt bonic una experiència inoblidables i que recomana a totes aquelles persones que  vulguin ser mestres.
Ara per acabar m’agradaria deixar-vos la nostra reflexió grupal.






Vàrem començar aquest projecte d'obra de teatre proposant cadascuna una idea. D'aquesta manera, varen sorgir propostes com ensenyar la història d'Eivissa, mostrar curiositats de la vestimenta pagesa o simular una classe d'alguna matèria de forma divertida i global. Al final, per votació vàrem decidir realitzar una obra que mostrés l'història d'Eivissa però que també mostrés la curiositat del motiu pel qual la vestimenta de les pageses porta el botifarró. Per tant, vàrem decidir fer una combinació de dues idees.
El problema va sorgir més endavant, quan començàvem a consolidar idees i ens adonàvem que l'obra s'allargava massa i que havíem de suprimir moments històrics. Va ser per això que al final hem hagut de suprimir la idea de mostrar el motiu de la botifarra com a vestimenta, i hem hagut de suprimir la època hippie, la dels pirates i la conquesta catalana. Tot i això, considerem que al final hem aconseguit representar les èpoques més importants i que són fonamentals per a seguir el fil conductor de l'obra, és a dir, els diferents noms que ha tingut l'illa.
Una vegada que hem tingut les idees una mica clares de l'evolució de l'obra, hem començat a elaborar els vestuaris. D'aquesta manera hem fet dues disfresses de púnics, dues de romans, dues de musulmans, la disfressa de la nena, la de la bruixa i la de la pagesa. Realitzar els vestuaris ens ha portat molt de temps, però, a mesura que unes feien vestuari, les altres s'encarregaven de començar amb els escenaris. D'aquesta manera avançàvem més ràpidament.
Realitzar tant l'escenari com el vestuari ha estat una mica estressant, sobretot perquè en la nostra obra hi ha una gran quantitat de personatges diferents i nosaltres només som cinc persones. Per tant, el vestuari l'hem elaborat de manera que resulti més fàcil de llevar i posar per a que en el moment de representació resulti més ràpid. 
Per tant, com que amb les hores de les classes no teníem prou temps per a elaborar tot el material necessari, hem hagut de quedar diversos dies. Vàrem decidir portar tot el material a casa de na Marta perquè disposa de molt espai on podem treballar i després emmagatzemar el material.

Des del nostre punt de vista, realitzar aquesta obra de teatre i tots els materials per a la seva representació és molt positiu per a la nostra formació com a docents ja que treballem diversos aspectes. Així, treballem la representació, la interpretació, l'elaboració de disfresses amb teles o amb cartró, l'elaboració d'escenari amb cartró, paper, pintura... Per tant, a partir d'aquesta activitat posem en pràctica les nostres idees elaborades anteriorment. A més, representem l'obra davant de nens i nenes, cosa que ens motiva més encara per adaptar el diàleg al públic d'aquestes edats i ens motiva per a realitzar el millor possible els materials.

No hay comentarios:

Publicar un comentario